15 дец

„Snažniji i povezani“ tokom korone

Crveni krst Kragujevac je u periodu od 15 septembra do 15 decembra realizovao „Snažniji i povezani“.

Tokom trajanja projekta, 90 starijih kragujevčana je imalo priliku da prođe obuku korišćenja digitalnih tehnologija . U početku su obuke realizovane u prostorijama Crvenog krsta, ali usled porasta broja zaražavanja virusom korona, u novembru i decembru obuke su realizovane u domovima starijih, tako što su volonteri odlazili kod njih kući gde su im pomagali da nauče da koriste najčešće viber, skajp aplikacije, korišćenje fotoaparata, gugl pretraga, korišćenje društvenih mreža, ali i igranje igrica.

Projekat „Snažniji i povezani“ je obuhvatao i realizaciju telefonskog kruga, koji je funkcionisao tako što je formirano 9 grupa od po 10 starijih osoba. Devetoro starijih volontera Kutka za kvalitetnije starenje (koji su inače uključeni u programe koje radi Crveni krst) su započinjali krug pozivajući osobu sa spiska, koji je napravljen na početku projekta. Posle razgovora osoba koja je bila pozvana je pozivala sledeću osobu sa spiska, razgovarala sa njom, i prenosila razgovor sa prethodnom osobom. Krug se zatvarao tako što je poslednji na spisku pozivao prvog sa spiska i prenosio mu informacije koje je dobio od prethodnog sagovornika, a volonter koji je na početku kruga je sve te informacije prenosio saradniku Crvenog krsta Kragujevac, koji je imao detaljan pregled potreba starijih iz svih 9 grupa.

Bila je to prilika da naši stariji sugrađani informišu o stvarima koje ih interesuju, da saznaju novosti o svojim prijateljima iz Kutka za kvalitetnije starenje, koji se nije sastajao tokom novembra i decembra, kao i da im se ukaže pomoć koja im je bila potrebna.

Najčešća pitanja i problemi su bili: Kako da se smesti u bolnicu starija osoba koja je bolesna, Kako da ostvare pravo na novčanu pomoć, tuđu negu, gde se prijaviti za tuđu negu i gerontodomaćicu; tražene su i informacije o kulturnim događajima. Pošto su ambulante na seoskom području prestale da rade sredinom novembra, veoma česta pitanja su bila kojoj zdravstvenoj stanici mogu da se jave u slučaju potrebe.

Rezultat ovog načina komunikacije pokazaće test depresivnosti koji su učesnici popunjavali pre i posle projekta.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *