19 јул

Летња школа подмлатка у Дивљани

У одмаралишту Црвеног крста Ниш ,,Гај” у Дивљани код Беле Паланке, у периоду од 10. до 19.јула, организовала се Летња школа подмлатка Црвеног крста, која је саставни део опоравка деце из различитих градова. Полазници летње школе су сваког дана имали едукативни програм из области  прве помоћи, промоције хуманих вредности, превенције трговине људима и дифузије. Волонтери Црвеног крста Крагујевац и Црвеног крста Неготин су организовали и радионице за децу и из других области према интересовањима деце. Вечери су биле тематске: Караоке, Плесно вече, избор Мис и Мистера вечери, Шиз – фриз, Покажи шта знаш. Након тематских вечери организоване су диско вечери на којима су слушани највећи хитови домаће и стране музике.

Имала су прилику да се током десетак дана друже, одмарају, такмиче, забављају и ненаметљиво усвајају знања и вредности које Црвени крст промовише. Не мислимо да су у тако кратком временском периоду деца много порасла, да им је сопствена одећа одједном постати мала, већ на то, да Летњa школа подмлатка функционише као покретач добрих ствари за квалитетно учење и одрастање. Мада је лако погодити које су све то предности летњег школе, тешко да постоји неко истраживање које би их научно доказало. Међутим, утисци деце, васпитача и едукатора су нешто што су пренели као позитивно искуство током боравка у одмаралишту.

 Без родитеља у близини, деца су се налазили у позицији да на себе преузимају “социјалне ризике”. Културно окружење научило је родитеље да стално посредују и буду превише заштитнички настројени. Међутим, Летња школа подмлатка ставља децу у ситуацију да се носе са веома различитим врстама друштвених интеракција, нарочито јер се у једном месту налазе малишани из различитих градова Србије, без својих родитеља, и они скоро без изузетка склапају пријатељства која ће одржавати током година. Једно од најважнијих открића јесте то, да деца знатно развијају своју емоционалну интелигенцију која укључује препознавање, разумевање и контролисање емоција. Деца уче да раде и играју се заједно, да саосећају и да формирају јаке везе између себе. А то је почетна тачка за многе друге ствари: за развој способности да се истражује независност, за побољшање самопоуздања, за учење тога како радити у тиму итд.

Статистика о сатима које деца проводе испред таблета, мобилних телефона и телевизора забрињавајућа је. Међутим, када деца поново открију своје креативне способности, када су укључена у стварну животну интеракцију са стварним људима и стварним животним искуствима, све постаје другачије.

Научили су како се деле дужности са осталима у тиму, откривали су своје вештине и креативност за добар рад тима и испуњавали своје обавезе – то је оно што тимски рад значи. А све ове ствари деца лако уче за време Летње школе, зато што себи дају слободу да покушавају и греше у опуштеној атмосфери која их охрабрује да се укључе у тимски рад без осећаја стида. Нека децa откривају и постепено уче вештине вођства учећи да преузимају иницијативу, разумевајући динамику групе, доносећи одлуке у оквиру групе итд. Свако дете се осећало цењено због свог доприноса. Наравно, поједини су доживели осећај успеха и тада су потпуно  заборавили шта стидљивост значи.


 

 

 

 

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *